💼 Kas soovite saada meie B2B kliendiks? Kirjutage [email protected] aadressile
💼 Kas soovite saada meie B2B kliendiks? [email protected]
LEMONA

Elektriliste tõukerataste laadimine – kõik, mida pead teadma

Populaarne, kergesti kohandatav linnas liikumisega ja isegi keskkonnasõbralik - naudi uut ostu ja keskendu uutele sõiduvõtetele kuni selle mahalaadimiseni ning leiad end paljude seast, kes küll oskavad tõukerattaid ja sarnaseid seadmeid kasutada, aga ei tea suurt midagi nende struktuuri kohta. Et tõukeratast ja piiranguteta linnas liikumist probleemideta ka edaspidi nautida, oleme koostanud lühendatud juhendi, mida on täiendatud praktikast saadud näpunäidetega, kust leiad kõik vajaliku elektritõukeratta  õigeks laadimiseks.

Ülemaailmne elektritõukerataste turg on väärt umbes 20 miljardit dollarit ning nende sõidukite ostmine on alates 2016. aastast pidevalt kasvanud. Mootoriga tõukerattad ja jalgrattad võimaldavad reisida säästlikult ja ökoloogiliselt ning ummikutes linnades võimaldab selline sõiduk sageli jõuda sihtkohta kiiremini kui autoga. Kui elektrilise tõukeratta või jalgratta aku saab tühjaks, tuleb see loomulikult laadida. Aku laetuse taset saab ennustada sisseehitatud näidiku järgi või lihtsalt tunnetades, et mootor enam ei tõmba. Igapäevaselt tõuekrattast kasutavad inimesed aimavad kergesti ette vahemaa, mille nad suudavad tõukerattaga läbida: on loomulik, et kogu läbitav vahemaa on lühem kui väiksematel kiirustel.

Akude laadimiseks on kõige parem kasutada tootja poolt kaasas olevat laadijat, kuid kui originaallaadija läheb katki või ununeb, peab kasutama teist laadijat – selleks on mitu tingimust. Kuigi sellised laadijad näevad välja nagu lihtsad lauaarvuti toiteallikad (toiteadapterid), ei sobi need tavaliselt akude laadimiseks. Vale akulaadija valimine mitte ainult ei jäta akut laadimata, vaid halvimal juhul võib kahjustada aku laadimise-tühjenemise juhtseadet (BMS) või tekitada isegi tulekahju. Lisaks kulub valesti laetud aku kiiremini. Kuidas siis õiget laadijat valida?

  • Laadija võimsus, mõõdetuna vattides, W (mõnikord täisvõimsus voltides, VA);
  • Laadija väljundvool, mõõdetuna amprites, A;
  • Laadija väljundpinge, mõõdetuna V;
  • Laadija võimsus ei ole alati ette nähtud, piisab, kui väljundpinge ja -vool on teada;
  • Ühenduse tüüp;
  • Kontaktide arv konnektoris.

 

Laadija siltide selgitus

Allpool on mõned näited populaarsetest laadija siltidest ja üksikasjalikud selgitused nende põhiparameetrite kohta. Seda tasuks teada tõukeratta, elektriratta või rulli rolleri tellides. 

Sellel joonisel kujutatud laadija on mõeldud (1) liitiumioonakude laadimiseks. Väljund muutub (2) 42V, vool (3) - 2A, (4) ainult sisekasutuseks. Saadaval olevad alalisvoolu pistikutüübid (5): Sellega on ühendatud kolme kontaktiga pistik, kasutatakse ainult kahte kontakti, mis tähendab, et aku laetust juhib rollerile paigaldatud BMS. Selgitatakse LED-indikaatori väärtusi (6).

Numbrid 7 ja 8 näitavad, kuidas pistiku tüüpi ja kontaktide paigutust mõõta ja pildistada.

See laadija on ette nähtud pliiakude laadimiseks 24 V väljundpinge, 1,5 A maksimaalse voolu ja 36 V võimsusega. Siseruumides kasutamiseks. Alumisel küljel on kaks värvilist LED-i: punane tähendab laadimist, roheline tähendab, et aku on laetud. (9) Laadimisprotsessi juhib laadija ise, tavaliselt kasutatakse 2-3 laadimisastmega laadija.

Üha vähem kasutatakse rollerite laadimiseks pliiakusid. Kuigi need on palju odavamad kui sama mahutavusega liitiumakud, on neil vähem töötsükleid ja need on raskemad. Pliiakusid kasutatakse ainult odavamates tõukerataste mudelites.

 

Õige laadija valime kiiremini, kui tood meie poodi vigase või vähemalt foto tehnilistest näitajatest laadijal ja DC pistikul. Seda tuleks pildistada mitme nurga alt, lisades suuruse määramiseks millimeetri joonlaua. Kui oled oma vana laadija kaotanud, proovi seletada haldurile võimalikult täpselt rolleri või elektriratta mudelit ja teha laadimisühendusest pilt.

 

Näpunäiteid elektriliste tõukerataste või jalgrataste kasutamiseks

 

  • Ära jäta täielikult tühjenenud akut pikemaks ajaks seisma (pliiakud on eriti tundlikud).
  • Pliiakut ei ole soovitatav tühjendada kuni 100%-ni, kuna see töörežiim vähendab oluliselt töötsüklite arvu. Sama kehtib ka liitiumakude kohta.
  • Odavamates mudelites, kus kasutatakse mitut jadapatareid, ei kasutata tasakaalustavaid seadmeid, nii et pikas perspektiivis muutuvad akud väikeste elektriliste parameetrite erinevuste tõttu tasakaalustamatuks - osad akud ei ole täielikult laetud ja teised laetakse uuesti. Tulemuseks on saadaoleva energia koguhulga vähenemine. Sellisel juhul säästab iga aku eraldi laadimine välise laadija abil veidi.
  • Hooaja lõpus ei ole soovitatav tõukerataste või elektrijalgrataste akusid õues hoiustada. Külm kahjustab akusid ja niiskus kahjustab juhtelektroonikat. Enne talve on soovitav eemaldada pliiaku rollerist, elektrijalgrattast või lasteautost, laadida see täielikult ja hoida seda ruumis, kus temperatuur jääb vahemikku + 10 °C kuni + 20 °C. Sellistel tingimustel on soovitatav pliiaku uuesti laadida 6 kuu pärast
  • Kui jätad talveks seisma täiesti tühjaks lastud aku, ei ole see kevadel enam kasutatav. Aku kriitilist tühjenemistaset saate kodus hõlpsasti mõõta (pliiakut saab mõõta lihtsa multimeetriga): kui 12 V nimiväärtusega aku näitab pärast talve vähem kui 11 V, on aku täielikult tühjenenud. Ära hoia seda külmas. Jää võib aku mahutit lõhkuda ja selle sees olevat elektroonikat üle ujutada.

(Pliiakude laadimistase ja elektrolüüdi külmumispunkt.)

Väga sageli on täheldatud, et liitiumakuga rollerite kliendid kurdavad, et nad ei saanud kevadel enam laadida oma seadet, mis sügisel veel hästi toimis, või et selle läbisõit vähenes oluliselt. Üheks põhjuseks võib olla see, et aku on talvel täielikult tühjenenud ja rolleri aku BMS või selle laadija ei laadi enam madala pinge tõttu või lihtsalt mõni akuelement läheb talve jooksul parandamatult katki. Sellisel juhul ei aita laadija vahetamine, kontrolli aku seisukorda. Liitiumakusid peaks testima spetsialist. Nagu juba mainitud, on liitiumakudel palju eeliseid, kuid selleks, et need kestaksid kaua ja usaldusväärselt, peavad olema täidetud teatud tingimused:

  1. Ära kasuta tõukeratast talvel, kõige sobivam temperatuur on 10 ° C kuni 35 ° C..
  2. Ära kunagi tühjenda akut täielikult, jättes vähemalt 10% aku järelejäänud mahutavusest.
  3. Akude ettevalmistamisel pikemaks säilitamiseks piisab nende laadimisest kuni 80%, täislaetud liitiumaku pikemaajaline säilitamine tühjendab kiiremini.
  4. Ära jäta laadijat ühendatuks pärast aku täielikku laadimist.
  5. Ohutuse huvides ära jäta laadijat ööseks vooluvõrku ühendatuks.

Õige kasutamise korral kestavad pliiakud 300-500 tsüklit ja liitiumakud 800-2000 tsüklit (sõltuvalt liitiumakude tehnoloogiast). See ei tähenda, et akud lõpetavad pärast nii paljude tsüklite läbimist töötamise, kuid nende võimsus ja vahemaa hakkavad oluliselt vähenema. Kasutaja peab ise otsustama, millal aku välja vahetada, kuid kui tõukeratas läbib poole väiksema vahemaa kui uus aku, on aeg see välja vahetada.

 

Tõukerataste akude täiendamine pliiakudega maksab 40-60 € (kui ratas on varustatud kahe 7,2Ah). LEMONA electronics suudab pakkuda laias valikus pliiakusid ja nende laadijaid:

 

Liitiumpatareide uuendamine võib olenevalt mudelist maksta 200–500 eurot ja olla isegi pool tõukeratta hinnast.

 

Liitiumaku laadija:


Me ei jäta ühtegi klienti lahenduseta!

Neid ja paljusid muid tooteid saate osta meie veebipoest. Kas te ei leia õiget lahendust või teil on lisaküsimusi? Võtke ühendust!


Kontaktid füüsilistele isikutele

+372 640 7513 või [email protected]

Kontaktid juriidilistele isikutele

[email protected]